Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hej, lillasyster som skriver här. Min bror gick tyvärr bort tidigt på morgonen den 12e maj på sjukhus med hela familjen vid sin sida. Otroligt nog var den här plattan olåst och lösenordet här sparat, annars hade vi gått miste om mycket viktig information inför begravning och bodelning som han inte hunnit skriva ner på andra ställen. Han skrev i sina böcker men jag är också in här och läser det han skrivit när jag behöver tröst och vill höra hans "röst". Tack för all peppning och omtanke ni gav honom, jag är er evigt tacksam.

Beklagar sorgen. Det var väldigt fint av dig att dela med dig denna tunga nyhet. Vila i frid, Anders.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anders190:

Hej, lillasyster som skriver här. Min bror gick tyvärr bort tidigt på morgonen den 12e maj på sjukhus med hela familjen vid sin sida. Otroligt nog var den här plattan olåst och lösenordet här sparat, annars hade vi gått miste om mycket viktig information inför begravning och bodelning som han inte hunnit skriva ner på andra ställen. Han skrev i sina böcker men jag är också in här och läser det han skrivit när jag behöver tröst och vill höra hans "röst". Tack för all peppning och omtanke ni gav honom, jag är er evigt tacksam.

Hej!

Väldigt tråkigt att höra - jag beklagar sorgen! Även jag var moderatorkollega med Anders för länge sedan så vi har haft en del med varandra att göra.

De senaste veckorna har jag kikat om han skrivit något då han var duktig på att uppdatera om sjukdomsläget. Anders var en mycket aktiv medlem som skrev många och oftast positiva inlägg i forumet. Han höll huvudet uppe även i de inlägg som inte var särskilt positiva och som handlade om det läge han befann sig i.

Tack för att du tog dig tid att delge oss här i forumet. Låt gärna övrig familj få veta om de fina ord som skrivits om honom i denna tråd.

Vila i frid Anders!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Kent:

@anders190

Mycket tråkigt att höra, vi kommer sakna honom.

Japp, blev många sena och trevliga IRC-kvällar med Anders.

Ja jisses, många timmar som gick till bara slösnack om allt och inget. Tack för alla fina minnen Anders

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hej, lillasyster som skriver här. Min bror gick tyvärr bort tidigt på morgonen den 12e maj på sjukhus med hela familjen vid sin sida. Otroligt nog var den här plattan olåst och lösenordet här sparat, annars hade vi gått miste om mycket viktig information inför begravning och bodelning som han inte hunnit skriva ner på andra ställen. Han skrev i sina böcker men jag är också in här och läser det han skrivit när jag behöver tröst och vill höra hans "röst". Tack för all peppning och omtanke ni gav honom, jag är er evigt tacksam.

Tack för uppdateringen även om innehållet tar emot att läsa! Han var omtyckt av många här

Det som slagit mig genom alla hans inlägg är livsglädje och framtidstro, han såg inte slutet före det var slut på riktigt, det kräver styrka

Hoppas ni finner en bra väg framåt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hej, lillasyster som skriver här. Min bror gick tyvärr bort tidigt på morgonen den 12e maj på sjukhus med hela familjen vid sin sida. Otroligt nog var den här plattan olåst och lösenordet här sparat, annars hade vi gått miste om mycket viktig information inför begravning och bodelning som han inte hunnit skriva ner på andra ställen. Han skrev i sina böcker men jag är också in här och läser det han skrivit när jag behöver tröst och vill höra hans "röst". Tack för all peppning och omtanke ni gav honom, jag är er evigt tacksam.

Jag bor inte så långt från honom i samma lilla bebyggelse och hade en rätt bra kontakt med honom för ett antal år sedan.. Var ofta förbi på fika och pratade.. Tyvärr tappade vi kontakten med tiden...

Beklagar sorgen. 😟

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Jag är ordförande i en liten förening med 7-8 aktiva medlemmar. För att utöva vår "hobby/sport" krävs licens.
Nu har jag fått fysiska problem med utförandet av vår sport. Tyvärr är jag en av bara tre som har denna licens och flera av de andra är beroende av oss med licens. Jag är rädd att om jag slutar vara medlem så går en 80 år gammal förening omkull.
Känns som allt hänger på mig och det är riktigt jobbigt, men vad kan jag göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZX81:

Jag är ordförande i en liten förening med 7-8 aktiva medlemmar. För att utöva vår "hobby/sport" krävs licens.
Nu har jag fått fysiska problem med utförandet av vår sport. Tyvärr är jag en av bara tre som har denna licens och flera av de andra är beroende av oss med licens. Jag är rädd att om jag slutar vara medlem så går en 80 år gammal förening omkull.
Känns som allt hänger på mig och det är riktigt jobbigt, men vad kan jag göra?

Till sist måste du tänka på dig själv så att du inte blir sämre för att du "offrar" dig för andra. Om det finns andra i föreningen så borde fler vara intresserade av att ta licens så att det finns en betryggande andel personer så att föreningen kan fortsätta.

Jag vet att det är lätt att tänka att man måste ställa upp för något som man brinner för men samtidigt måste det finnas någon som säger att "tänk på dig själv".

Är de andra personerna normalt funtade så förstår de att ifall man har fått fysiska problem att fortsätta med föreningen så kan de inte kräva att du ska offra dig, tycker de så borde de likadant tycka att det är rätt att de själva ska "offra" sig och ta licens för att upprätthålla antalet personer som är licensierade.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZX81:

Jag är ordförande i en liten förening med 7-8 aktiva medlemmar. För att utöva vår "hobby/sport" krävs licens.
Nu har jag fått fysiska problem med utförandet av vår sport. Tyvärr är jag en av bara tre som har denna licens och flera av de andra är beroende av oss med licens. Jag är rädd att om jag slutar vara medlem så går en 80 år gammal förening omkull.
Känns som allt hänger på mig och det är riktigt jobbigt, men vad kan jag göra?

Jag skulle prata med de andra. Kanske du kan minska ditt engagemang utan att helt försvinna? Typ hitta på en ny roll

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hej, lillasyster som skriver här. Min bror gick tyvärr bort tidigt på morgonen den 12e maj på sjukhus med hela familjen vid sin sida. Otroligt nog var den här plattan olåst och lösenordet här sparat, annars hade vi gått miste om mycket viktig information inför begravning och bodelning som han inte hunnit skriva ner på andra ställen. Han skrev i sina böcker men jag är också in här och läser det han skrivit när jag behöver tröst och vill höra hans "röst". Tack för all peppning och omtanke ni gav honom, jag är er evigt tacksam.

Tack för uppdateringen. Jag beklagar er förlust. Det har varit fint av anders190 att dela med sig av sin sista tid, här på forumet. Det är svårt att skriva något vettigt som främling, men vet att det har varit värdefullt att få ta del av hans livsöde.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hej, lillasyster som skriver här. Min bror gick tyvärr bort tidigt på morgonen den 12e maj på sjukhus med hela familjen vid sin sida. Otroligt nog var den här plattan olåst och lösenordet här sparat, annars hade vi gått miste om mycket viktig information inför begravning och bodelning som han inte hunnit skriva ner på andra ställen. Han skrev i sina böcker men jag är också in här och läser det han skrivit när jag behöver tröst och vill höra hans "röst". Tack för all peppning och omtanke ni gav honom, jag är er evigt tacksam.

Så sorgligt detta. Tänkte på Anders idag för att jag insåg i bakhuvudet att jag inte sett något inlägg av honom på länge. Han citerade mig ibland så jag gick via citerade inlägg för att hitta profilen och sedan såg jag att det fanns ett inlägg nu nyligen som jag missat och kände hopp. Skickar över massor av stöd till er i familjen denna svåra tid. Har själv förlorat två vänner med liknande snabba sjukdomsförlopp ❤️

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO